Lær samtaleteknikker og lær at håndtere vanskelige telefonsamtaler.
Efter kurset kan du anvende grundlæggende samtaleteknik ved indgående og udgående telefonsamtaler, herunder anvende korrekt stemmeføring, intonation samt lytte- og spørgeteknik i overensstemmelse med politikker og profilmål for kundekontaktfunktionen.
Du lærer desuden at identificere forskellige kundetyper og gennemføre forskellige typer telefonsamtaler med anvendelse af kundetilpasset samtaleteknik, herunder opnå forståelse for effekten ved at anvende forskellige samtaleteknikker til forskellige kunder.
Du kan via telefonen og uden det fulde kropssprog til rådighed håndtere vanskelige telefonsamtaler med kunder og samarbejdsparter, fx imødegåelse af indvendinger i forbindelse med reklamationer.
Herunder får du kendskab til forskellige kundetypers adfærd og kan tilpasse kommunikationen efter kundetypen, og typer af indvendinger fra kunder og samarbejdspartnere. Endvidere kender du til konfliktens sprog, og kan optræde assertivt i forhold til kunder.
| KOMMENDE DATOER |
|---|
| 05.01.2026 |
| 06.01.2026 |
Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.
Se www.tradium.dk for de regelsæt, der findes for deltagerbetaling og tilmelding til kurset. Såfremt du er ledig, bør du være opmærksom på, at gennemførelsen af et kursus altid sker ifølge aftale mellem jobcenter og kursist.
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen.
4 dage
Mandag-fredag fra kl. 8:00 – 15:25, hvilket svarer til 37 timer/uge.
Blommevej 40, 8930 Randers NØ
Rikke Tindbæk Jakobsen
Kursussekretær
tlf.: +4587118575
Email: rtj@tradium.dk
| NUMMER | KURSUS NAVN | VARIGHED |
|---|---|---|
| 47248 | Samtaler og kundetyper i kundekontaktfunktioner | 1 dag |
| 47248 | Samtaler og kundetyper i kundekontaktfunktioner | 1 dag |
| 47249 | Telefonisk problemløsning i kundekontaktfunktioner | 1 dag |
| 47249 | Telefonisk problemløsning i kundekontaktfunktioner | 1 dag |